تلفیق و سازگاری نظریه اجتماعی-فرهنگی و زبان‌شناسی شناختی برای آموزش دستور و واژگان زبان دوم

دکتر بنجامین وایت؛ دکتر کیوکو ماسودا

دوره 11، شماره 2 ، مهر 1402، ، صفحه 85-106

https://doi.org/10.22049/jalda.2024.28052.1476

چکیده
  در سال‌های اخیر، شاهد علاقه­مندی فزاینده‌ای به تلفیق نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی با زبان‌شناسی شناختی برای تحقیق در مورد آموزش زبان دوم بوده­ایم. مقاله حاضر با بررسی امکان سازگاری دو جهت‌گیری نظری ادعا دارد که برخی مفروضات کلیدی در زبان‌شناسی شناختی به خوبی با نظریه اجتماعی-فرهنگی همسو هستند. نکته حائز اهمیت این است که هر ...  بیشتر